Informacje
Informacje
Run na japońskie limuzyny
Pięć największych japońskich koncernów samochodowych: Toyota, Nissan, Honda, Mitsubishi i Mazda, zapowiedziało zamiar wzięcia na siebie kosztów amerykańskich sankcji wobec 13 luksusowych modeli i nie zamierza na razie podnosić cen obowiązujących w USA. Władze amerykańskie zapowiedziały podniesienie stawek celnych o 100 proc. , a ostateczną decyzję o ich wprowadzeniu podejmą 28 czerwca. Pokrywanie przez producentów ewentualnego wyższego cła może narazić ich na oskarżenie o dumping. Wszystko wyjaśni się jednak po zakończeniu procedury arbitrażowej wszczętej przez Japonię na forum ŚOH w Genewie. Na razie dealerzy luksusowych limuzyn japońskich w USA informują o znacznym wzroście popytu. Neil Potter, odpowiadający w Houston za sieć sprzedaży Lexusa, spodziewa się, że sprzedaż wzrośnie z 2--3 samochodów dziennie dotychczas do 7--8. Nawet gdyby doszło do wprowadzenia sankcji, to japońscy producenci posiadają w USA dostateczne zapasy (do Jacksonville na Florydzie zawinął w ostatniej chwili statek z 200 sztukami nissana infiniti) , pozwalającymi na prowadzenie sprzedaży po obecnych cenach przez 2 lub więcej miesięcy. Nissan ma dostawy na 75 dni, Toyota -- najmniej -- bo na 40 dni. Z kolei dziennik "Nihon Keizai Shimbun" poinformował, że trójka producentów: Honda, Mitsubishi i Mazda, postanowiła z własnej inicjatywy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta