W podróż bez dotacji
PKS Warszawa
W podróż bez dotacji
Jeszcze niedawno warszawski PKS było bankrutem. Po stolicy krążyły plotki, że lada dzień pod młotek pójdzie terminal Dworca Zachodniego. Zainteresowane kupnem obiektu spółki dzieliły już miejsca pod wynajem lokali. Przedsiębiorstwo pracowało z wielomilionowymi stratami, zalegało w płatnościach dla Skarbu Państwa. W tym roku przewiduje zysk ok. 200 tys. zł (2 mld starych zł) .
W ub. r. firma po raz pierwszy nie musiała korzystać z dotacji budżetowych. Rentowność netto wyniosła 3 proc. przy obrotach ponad 10 mln zł (100 mld st. zł) . Z własnych przewozów pochodzi ok. 50 proc. wpływów, reszta z wynajmu powierzchni handlowych, usług serwisowych i opłat za korzystanie z dworców Warszawa Zachodnia i Warszawa Stadion. Z dworca Warszawa Zachodnia odjeżdża dziennie 270 autobusów, w tym tylko 5 należy do warszawskiego PKS. Obcy użytkownicy płacą 2 zł za jednorazowy wjazd, obsługę, informację i postój na placu. Przychody z tego tytułu stanowią ok. 15 proc. wszystkich przychodów przedsiębiorstwa.
Po uwolnieniu w br. cen biletów przez mnistra transportu, w PKS droższe stały się przejazdy na liniach zwykłych. W komunikacji pośpiesznej ceny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta