Kontener wygrał z belą i workiem
Ubiegły rok był rekordowy: terminale kontenerowe w Gdyni i Gdańsku przeładowały odpowiednio 373 i 42 tys. TEU (ang. Twenty-feet Equivalent Unit, czyli odpowiednik kontenera dwudziestostopowego). Jak szacują specjaliści, na nasze porty przypada około 65 proc. polskiego obrotu kontenerowego. Od kilkunastu lat kontenery wypierają tzw. drobnicę konwencjonalną, czyli przewozy w skrzyniach, beczkach, belach, workach. Pozostałe ładunki są dowożone z portów zachodnioeuropejskich samochodami i koleją.
Więcej zawinięć, większe statkiLepsze statystyki to wynik rozwoju importu. W przededniu wstąpienia do Unii masowo zaczęto kupować towary, na które stawki opłat...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta