Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Koszty w fazie lotnej

01 lipca 2005 | Dobra firma | ŁD

SAMOCHÓD NA BENZYNĘ, OLEJ NAPĘDOWY CZY GAZ Koszty w fazie lotnej Samochody z silnikami benzynowymi są najtańsze, ale przy dużej ilości przejeżdżanych kilometrów diesel bardziej się opłaca. Rozwiązaniem kompromisowym jest instalacja gazowa

Wybierając służbowy samochód, najpierw oceniamy koszt zakupu, a potem eksploatacji. W tej drugiej kategorii najważniejsze będzie paliwo. Ten wydatek będziemy odczuwać podczas każdej wizyty na stacji benzynowej, kilka razy w miesiącu. W Polsce najwięcej samochodów jeździ na benzynie, ale wielu użytkowników wyposaża je dodatkowo w instalację gazu LPG. Oszczędni, ale niechętni przeróbkom silników, powinni pomyśleć o samochodach z silnikami Diesla.

Droga benzyna

Cena litra benzyny przekracza już 4 zł i nic nie wskazuje, żeby paliwo miało znacząco potanieć w najbliższym czasie. Użytkownik małego samochodu dostawczego płaci za przejechanie 100 km ok. 30 zł, użytkownik najmniejszego auta osobowego (z jakich często korzystają handlowcy) ok. 25 - 30 zł. Jeżeli samochodem trzeba przejechać 3,5 - 4 tys. km każdego miesiąca (ok. 140 - 160 km dziennie), to koszt paliwa wyniesie ok. 1 tys. zł.

W gorszej sytuacji są właściciele większych aut osobowych, często wykorzystywanych do celów zawodowych (są ładowne). Tutaj koszt 100 km jazdy łatwo przekroczy 48 zł, a miesięczne utrzymanie zbliży się do 2 tys. zł.

Jak oszczędzać na benzynie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3573

Spis treści

Ekonomia

Armatorzy razem
BSE z Teksasu
BT w Polsce
Bankructwa u progu sezonu
Barlinek: zapisy we wrześniu
Bezrobocie spada, optymizmu brak
Borealis sprzedana
Będzie nowy szef produkcji
Chętnych do zwiększenia produkcji nie zabraknie
Co będzie w komunikacie fed
Delphi bez akumulatorów
Droga ropa, winien OPEC
Dwa kontrakty PBG
Enea zwiększa sprzedaż
Ferrovial Inmobiliaria w Polsce
Fiat bez Fabrice d'Arche
Fiskus przekracza granice
GE podwoi obroty
Gdy minister idzie do biznesu
Grupa Lotos: Umowa z Norwegami
Inwestycje Elektrowni Kozienice
Japonia: ustawa o firmach
Kadry
Kijów patrzy na Zachód
Kolej na buty
Komentarz giełdowy
Koncesjonariusze dostaną mniej
Konflikt w Inteligo
Konkurencja kosztem rolników
Koszty muszą być niższe
L'Oréal: akcje skupione
Lew plastikowy i bez czterech zer
Lipcowa oferta
Marek Belka był autorytetem, więc doradzał
Mała spółka, duże plany na przyszłość
Mniej polityki, więcej fachowców
Moment na wycofanie się
Nadzieje na euro
Najpierw podatek od dochodów
Niemcy: zarobki jawne
Niespodziewana nadwyżka
Niewielkie firmy dominują
Niewielu chętnych na metale szlachetne
Nowa rada, nowy prezes
Nowe prawo zagrożone
Nowe rejsy przewoźnika
Nowy TUW
Obligacje skarbowe nadal w cenie
Orfe kupiło Cefarm
Oszczędnie w Turcji
Pernod Ricard podwyższy kapitał
Pieniądze na inwestycje
Podwyżka stóp w USA
Polsko-niemieckie spółki
Ropa tanieje
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Stabilne Kielce
Szansa na lepszy rating
Telekomunikacyjna hossa
Tell chce wejść na giełdę
ThyssenKrupp: mniej stali
UE: deficyty
UE: lekkie wahania
USA: stopy w górę
Unocal: lobbying Chińczyków
VW: nagła dymisja
Velux planuje rozbudowę
W czwartek przegoniliśmy Polskę
W orbicie zainteresowań północ i wschód kontynentu
Większe kompetencje BGK
Wszędzie dobrze, w Internecie najlepiej
Wydarzenia dnia
Wólczanka zostawi zakłady
Zapisy na PC Guard
Zamów abonament