Więcej kupujemy w Internecie
Europejczycy w 2004 r. wydali na zagraniczne zakupy w Internecie 1,2 mld euro. Posiadacze kart płatniczych coraz chętniej płacą nimi w sieci, także w zagranicznych sklepach internetowych - wynika z badania organizacji wydawców kart płatniczych MasterCard. W porównaniu z 2003 r. w zeszłym roku wartość międzynarodowych transakcji przeprowadzanych w Europie zwiększyła się o 67 proc. Największy wzrost transakcji zanotowano w Polsce. W stosunku do roku poprzedniego wartość transakcji polskich klientów w zagranicznych sklepach internetowych wzrosła o 484 proc. - wyniosła 5,4 mln euro. Najwięcej na wzroście liczby transakcji on-line skorzystały: sektor handlu i usługi, np. wynajem i leasing sprzętu biurowego, usługi holownicze itp. W handlu obroty zwiększyły się o 141 proc., linii lotniczych - o 76 proc., rekreacji - o 63 proc.
g.br.