Kreowanie rynku sztuki
Kreowanie rynku sztuki
Rozmowa z Alojzym A. Kucą, prezesem zarządu Instytutu Promocji Kultury
Wiosną powołany został Instytut Promocji Kultury, którego jest pan inicjatorem, założycielem i przewodniczącym zarządu. Jakie względy zadecydowały o powstaniu tej instytucji?
Przede wszystkim społeczne oczekiwanie i potrzeby polskiej kultury. Poza tym, sześć lat doświadczeń związanych z wydawaniem pisma "Art & Business", obecnie najważniejszego magazynu o sztuce w Polsce i jedynego polskiego czasopisma artystycznego szeroko znanego w świecie. Natomiast bezpośrednią inspiracją do wszelkich moich działań na tym polu było i jest przekonanie, które formułowałem już w latach 70. , a które -- jak teraz słyszę -- coraz częściej głoszą ekonomiści, że źródłem przedsiębiorczości społeczeństw, źródłem wzrostu gospodarczego jest jednak kultura. Zawsze wyrażałem przekonanie, że sztuka i kultura są istotnym elementem gospodarki, a nieustanne podkreślanie, że twórców i artystów trzeba tylko utrzymywać, jest demoralizujące tak dla samej sztuki, jak idla społeczeństwa. Toteż kiedy w 1989 r. podniosło się larum, że kultura natychmiast upadnie, że pożegnamy się z książką,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta