Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kreowanie rynku sztuki

27 czerwca 1995 | Kultura | EZ

Kreowanie rynku sztuki

Rozmowa z Alojzym A. Kucą, prezesem zarządu Instytutu Promocji Kultury

Wiosną powołany został Instytut Promocji Kultury, którego jest pan inicjatorem, założycielem i przewodniczącym zarządu. Jakie względy zadecydowały o powstaniu tej instytucji?

Przede wszystkim społeczne oczekiwanie i potrzeby polskiej kultury. Poza tym, sześć lat doświadczeń związanych z wydawaniem pisma "Art & Business", obecnie najważniejszego magazynu o sztuce w Polsce i jedynego polskiego czasopisma artystycznego szeroko znanego w świecie. Natomiast bezpośrednią inspiracją do wszelkich moich działań na tym polu było i jest przekonanie, które formułowałem już w latach 70. , a które -- jak teraz słyszę -- coraz częściej głoszą ekonomiści, że źródłem przedsiębiorczości społeczeństw, źródłem wzrostu gospodarczego jest jednak kultura. Zawsze wyrażałem przekonanie, że sztuka i kultura są istotnym elementem gospodarki, a nieustanne podkreślanie, że twórców i artystów trzeba tylko utrzymywać, jest demoralizujące tak dla samej sztuki, jak idla społeczeństwa. Toteż kiedy w 1989 r. podniosło się larum, że kultura natychmiast upadnie, że pożegnamy się z książką,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 515

Spis treści
Zamów abonament