Marketing do kosztów
Do tego, że marketing potrzebny jest każdej firmie, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. To sztuka budowania rynku zbytu i dobrych relacji z klientem. Bez tego w działalności ani rusz. Nie powinno być więc wątpliwości, że wydatki na usługi marketingowe są kosztem związanym z prowadzoną działalnością.
Lepsze efekty ekonomiczneOczywiście trudno tu wykazać związek z konkretnym przychodem, ale przecież po to przeprowadza się badania marketingowe, aby dobrze sprzedać swój produkt. Podatnik nie musi więc udowadniać w urzędzie, że dzięki danej usłudze marketingowej zarobił konkretną kwotę, ale powinien wykazać, że faktycznie poniósł wydatki i że były one uzasadnione z ekonomicznego punktu widzenia. Takie podejście prezentuje też orzecznictwo sądowe. Jak stwierdził Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 6 lutego 1998 r. (I SA/Łd 1196/96): "działalność marketingowa (badanie rynku, tworzenie i utrzymywanie popytu, kształtowanie polityki rynkowej itp.) wpływa na osiągane przychody, szczególnie w warunkach konkurencji, a także sprzyja racjonalizacji podejmowanych decyzji gospodarczych, co w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta