Jak pisać do urzędu
Dziś przypominamy, jakie pisma można złożyć do urzędu, gdy nie toczy się jeszcze postępowanie podatkowe, a także gdy zostało już ono wszczęte. Nie piszemy o skargach do sądu, bo to już zupełnie inna procedura, ani też o zaświadczeniach wydawanych na żądanie podatnika (np. o niezaleganiu z podatkami).
Na początek kilka zasad ogólnych.
Co musi być w piśmieW każdym podaniu (wniosku, żądaniu, wyjaśnieniu, odwołaniu, zażaleniu, ponagleniu) trzeba: > podać, czego żądamy, > wskazać swoją osobę i adres (miejsce zamieszkania lub pobytu, siedzibę albo miejsce prowadzenia działalności), > podpisać się, > spełnić inne wymogi wynikające z przepisów szczególnych.
Jeżeli nie spełnimy tych wymogów, organ podatkowy wezwie nas do usunięcia braków w terminie 7 dni. Jeżeli tego nie zrobimy, nasze pismo nie będzie w ogóle rozpatrzone.
Uwaga:...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta