Dzienniki - słabszy początek roku
W pierwszych dwóch miesiącach tego roku zmniejszyła się średnia sprzedaż większości dużych gazet ogólnopolskich - wynika z ostatnich danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. W styczniu rekord spadku pobiła "Gazeta Wyborcza", której średnia sprzedaż zmalała do 385,4 tys. egz. - o prawie 13 proc. w porównaniu ze styczniem 2005 r. W lutym, gdy pod koniec miesiąca zniknął z rynku "Nowy Dzień", średnia sprzedaż "GW" wyniosła 415,3 tys. egz. To tylko o 1,9 proc. mniej niż rok wcześniej. "Fakt", przez dwa miesiące br. zwiększył średnią sprzedaż o 2,7 proc., do 525 tys. egz. "Rzeczpospolitej" sprzedawano w tym okresie średnio po 176,7 tys. egz., o 1,7 proc. mniej niż rok wcześniej. O ok. 4 proc. spadła sprzedaż "Gazety Prawnej" - do 97,7 tys. egz.
ab na podst. agencji oprac. p.r.