Polskie buty zdobyły markę i klientów
Polskie zakłady wyprodukowały w pierwszym półroczu 2006 r. 20 mln par butów, aż o ponad połowę więcej niż w tym samym czasie w ubiegłym roku. To wyraźne odwrócenie tendencji z poprzednich lat, gdy krajowa produkcja stopniowo malała. Skąd ta zmiana?
Polskie firmy obuwnicze twierdzą, że to skutek większego popytu na ich wyroby.
- Zainteresowanie naszymi butami wyraźnie rośnie - cieszy się Stanisław Ryłko, właściciel rodzinnej firmy z Kalwarii Zebrzydowskiej, który zatrudnia 700 osób. Jego zdaniem do większych zakupów krajowego obuwia przyczynia się nie tylko wzrost siły nabywczej Polaków, ale i rozczarowanie wielu klientów słabszą jakością tanich chińskich wyrobów. Polskie buty zaczynają wygrywać starannym wykonaniem, dobrymi surowcami, modniejszym wzornictwem.
Polskim producentom pomogło też ograniczenie taniego importu z Azji, który w pierwszym półroczu 2006 r. był o prawie 14 proc. mniejszy niż rok wcześniej.
- Na ograniczenie napływu tanich produktów wpłynęło w pewnym stopniu wprowadzenia wiosną przez UE ceł na obuwie importowane z Dalekiego Wschodu - mówi Krystyna...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta