Pasażerowie skarżą się na linie lotnicze
W zeszłym roku do Komisji Ochrony Pasażerów działającej w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego wpłynęło 1099 skarg. W ponad połowie rozpatrzonych skarg prezes urzędu przyznał pasażerom rację i stwierdził naruszenie prawa unijnego przez przewoźników. Około 30 proc. rozpatrywanych spraw skończyło się pozytywnie dla linii lotniczych. 13 spraw skończyło się nałożeniem na linie lotnicze kary w wysokości po tysiąc euro. Komisja rozpatruje wnioski dotyczące odwołania lotów, ich znacznego opóźnienia lub odmowy przyjęcia pasażera na pokład samolotu. W 2006 roku najwięcej, bo aż 437, dotyczyło odwołania lotu, 263 - opóźnień, a na nieprzyjęcie na pokład poskarżyło się 65 podróżnych. Pozostałe sprawy rozpatrywane przez komisję dotyczyły odwołań od wydanych decyzji administracyjnych, wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy oraz odpowiedzi na zapytania pasażerów.
ais