Reklama działalności aptek ciągle możliwa, ale z ograniczeniami
Przepisy nowelizujące prawo farmaceutyczne (tzw. duża nowelizacja prawa farmaceutycznego) weszły w życie 1 maja br. Na szczególną uwagę zasługują te dotyczące granic reklamy działalności aptek. Granice owe wyznacza art. 94a ust. 1 prawa farmaceutycznego, zgodnie z którym zabroniona jest reklama działalności aptek lub punktów aptecznych skierowana do publicznej wiadomości, odnosząca się bezpośrednio do produktów leczniczych lub wyrobów medycznych umieszczonych na wykazach leków refundowanych lub z identyczną nazwą.
Bez leków refundowanychWprowadzony przepis koresponduje z przepisami zawartymi w art. 57 ust. 1 pkt 3 i ust. 1a prawa farmaceutycznego, w świetle których zabrania się kierowania do publicznej wiadomości reklamy dotyczącej produktów leczniczych umieszczonych na wykazach leków refundowanych oraz dopuszczonych do wydawania bez recept o nazwie identycznej z umieszczonymi na tych wykazach. Zabrania się również reklamy produktu leczniczego, którego nazwa jest identyczna z nazwą produktu leczniczego wydawanego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta