Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wspólnie

26 marca 1996 | Nauka i Technika | TB

Wspólnie

Wspólny samochód, którym jeździłoby kilka osób, to zdaniem niemieckiego ministra transportu Matthiasa Wissamanna, sensowna alternatywa dla prywatnego auta. Studium sporządzone na jego zamówienie wykazało, że car-sharing opłaca się wszystkim, którzy przejeżdżają własnym samochodem nie więcej niż 6, 8 tys. km rocznie. Takich kierowców w jego kraju jest ok. 2, 45 mln. Przy całkowitym wykorzystaniu tego potencjału park samochodów osobowych mógłby zmniejszyć się o 1, 2 mln. Liczba przejechanych kilometrów zmalałaby ook. 7 mld km rocznie. Idea car-sharing zasadza się na tym, że wiele osób korzysta z niewielu pojazdów. Jednym pojazdem dzieli się 10-15 osób.

T. B.

Brak okładki

Wydanie: 709

Spis treści
Zamów abonament