Jak Fazer odzyskuje rosyjski rynek
Finlandia
Jak Fazer odzyskuje rosyjski rynek
Nazwa Fazer dla przeciętnego Fina jest synonimem tego, co Polakowi kojarzy się z marką Wedel lub Blikle. Za początek istnienia firmy uważa się rok 1891, kiedy to Karl Fazer otworzył w centrum Helsinek swoją pierwszą kawiarnię. Fazer mimo swojej ponadstuletniej historii nadal jest firmą rodzinną. Obecnie jest to grupa przedsiębiorstw, które koncentrują swoją działalność w trzech sektorach:
-- produkcja czekolady i wyrobów cukierniczych (Fazer Confectionery) ,
-- wyrób pieczywa oraz -- usługi kateringowe (Amica) .
W 1994 r. Fazer zajął 37. miejsce na liście największych firm fińskich. W 1995 r. obroty grupy wyniosły ok. 4 mld FIM (0, 9 mld USD) przy zatrudnieniu prawie 8, 4 tys. pracowników.
Rynek własny za mały
Szczupłość rynku fińskiego (5 mln mieszkańców) powoduje, że swoją działalność od dawna firma prowadzi za granicą, szczególnie w krajach nordyckich, które traktuje jak rynek rodzimy, ale w ostatnich latach coraz większe zainteresowanie kieruje na inne sąsiednie rynki. Fazer obecny jest w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta