Zmieniają się funkcje pracowników
Stanowiska kontrolowane ustępują miejsca stanowiskom dającym pełnię kompetencji
Zmieniają się funkcje pracowników
Michael Hammer i James Champy
Ukierunkowana na realizację zadań, tradycyjna firma wynajmuje ludzi i oczekuje od nich zachowania ustalonych reguł. Firmom, które przekształciły metody swojego działania, nie zależy na pracownikach, którzy będą zachowywać ustalone reguły; chcą pracowników, którzy sami określą nowe zasady. Skoro kierownictwo firmy nakłada na poszczególne zespoły odpowiedzialność za realizację całości procesu, musi dać im również prawo podejmowania decyzji umożliwiających tę realizację.
Co może portier
Poniższy przykład ukazuje naturę i opłacalność przyznania odpowiednich kompetencji. Jeden z gości przyszedł do portiera w dużym hotelu ze skargą, że z samochodu zaparkowanego w hotelowym garażu skradziono mu wykrywacz radarowy. Portier upoważniony do świadczenia usług na rzecz klienta zapytał o cenę, zaprowadził gościa do głównej recepcji whotelu i polecił urzędnikowi wypłacić 150 dolarów. Wszyscy wokół patrzyli w bezruchu, lecz klient wydawał się usatysfakcjonowany. Dwa tygodnie później kierownik hotelu otrzymał list wraz z czekiem na 150 dolarów od tego klienta -- odnalazł on wykrywacz we własnym bagażniku. W postscriptum do listu dodał:...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta