Telewizja w drodze
Telewizja w drodze
Jan Dworak
Obecną sytuację Telewizji Polskiej wyznacza kilka strategicznych decyzji, podjętych w ciągu ostatnich kilku lat. W roku 1990 było to powstrzymanie prywatyzacji II Programu (. .. ) oraz rozwinięcie Biura Reklamy, co pozwoliłoby na właściwe wykorzystanie dynamicznego rozwoju rynku reklam. W latach 1992 i 1993 uchwalono ustawę o radiofonii i telewizji, która m. in. przesądziła o powstawaniu jednej -- a nie kilku -- Telewizji Polskiej SA dysponującej kilkoma antenami oraz oddziałami terenowymi i pracującej na konkurencyjnym rynku nadawców.
Te i inne decyzje spowodowały, że TVP przetrwała jako największy nadawca, autonomiczny w znacznym stopniu w stosunku do władzy wykonawczej, ale w niewielkim tylko stopniu zmieniony strukturalnie (wystarczy porównać choćby "Tymczasowy Regulamin Przedsiębiorstwa Spółki" ze strukturą dawnego Komitetu ds. Radia i TV oraz p. j. o. Telewizja Polska) i w niewystarczającym stopniu przygotowany do wyzwań najbliższej przyszłości, które po części tylko mają charakter polityczny.
Telewizja Polska ma już realnego konkurenta w telewizji Pol Sat, która -- mimo mniejszego zasięgu -- gromadzi widownię na poziomie II Programu TVP i która zręczną strategią marketingową i programową nakierowaną na młodego, masowego widza, osiągnie wkrótce więcej. Kończący się drugi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta