Dziecko Gerbera ma się coraz lepiej
Polska fabryka w międzynarodowej grupie Novartis
Dziecko Gerbera ma się coraz lepiej
W ubiegłym roku Alima Gerber SA sprzedała swoje wyroby o łącznej wartości 40, 5 mln dolarów. Właściciel blisko 100 procent akcji spółki, amerykański koncern Gerber Products Co. jest w pełni zadowolony ze swojej inwestycji w Polsce. Miniony rok był pierwszym, od chwili prywatyzacji rzeszowskiej fabryki, czyli od 1992 roku, w którym spółka uzyskała dodatni wynik finansowy. Poprzednie lata przynosiły straty.
Rzeczywistość przekroczyła jednak wcześniejsze oczekiwania inwestora. Planowano, że Alima Gerber znacznie wolniej będzie dochodziła do obecnego rozmiaru produkcji. Wcześniejsze prognozy zakładały, że w 1995 roku sprzedaż spółki wyniesie około 21 mln USD. Została ona przekroczona niemal dwukrotnie.
Optymistyczne plany na przyszłość
Przebywającego w Polsce dyrektora generalnego koncernu i wiceprezesa zarządu Gerber Products Company, Ala Piergalliniego "Rzeczpospolita" zapytała o najnowsze wyniki sprzedaży całego koncernu oraz jak w tym zestawieniu prezentuje się polska spółka.
-- W ubiegłym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta