Bitwa o smaki i ceny
Coraz większy rynek
Bitwa o smaki i ceny
W ubiegłym roku Polki i Polacy zjedli ok. 80 tys. ton lodów. To dane szacunkowe, ale podawane przez większość firm działających w tej branży. W br. produkcja i sprzedaż lodów wzrosną najprawdopodobniej dwukrotnie, a może nawet wiecej. Tempo tego przyrostu powinno utrzymać się w latach następnych, bo stale wzrasta spożycie lodów przez Polaków, także w okresie zimowym, chociaż ciągle odbiegamy od mieszkańców USA i Europy Zachodniej.
W br. producenci zaoferują wiele nowości. Będą, co zapowiadają, walczyć o powiększenie udziałów w rynku. W tej walce liczyć będą się nie tylko cena i jakość, ale i olbrzymie nakłady na promocję telewizyjną i sprzęt docierający do wypoczywających na plaży. Według specjalistów w walce tej zwyciężają firmy polskie, mające 50-proc. albo nieco większy udział w rynku. Ich słabością jest jednak brak funduszy na marketing. Czy uda się te proporcje zmienić, zadecydują klienci i hurtownicy, preferujący wyroby droższe, z zagranicznych firm, ale dające im wyższe zarobki.
Aktywny Schöller
W Polsce, jako jedynym państwie w Europie, nie udało się, jak na razie, zdominować rynku koncernom międzynarodowym. Brytyjsko-holenderski Unilever, występując pod różnymi nazwami, opanował w Europie ok. 30 proc. rynku, podobnie jak niemiecki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta