Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rabat czy premia – decyduje przedsiębiorca

26 sierpnia 2011 | Prawo | wp

Fiskus nie powinien ingerować w politykę gospodarczą firmy

Takie wnioski można wyciągnąć z wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim, dotyczącego rozliczania nagród dla kontrahentów.

Spółka podpisała wiele umów, zobowiązując się do zakupu produktów. Wynikało z nich, że po przekroczeniu określonego limitu transakcji ma prawo do pieniężnej premii. Jak ją rozliczyć? Fiskus uznał, że  to rabat obniżający wartość konkretnych dostaw. Jego stanowisko zakwestionował  dopiero Naczelny Sąd Administracyjny. Ponownie rozpatrując sprawę, WSA w Gorzowie Wielkopolskim podkreślił, że efekt ekonomiczny rabatu i premii może być zbliżony, nie można jednak ich z tego powodu utożsamiać. Mimo że rabat obniża obrót oraz podatek sprzedawcy, koszty jego rozliczenia zmniejszają atrakcyjność tej formy motywacji kontrahenta.

Tymczasem przedsiębiorca ma prawo wyboru optymalnego dla niego rozwiązania ekonomicznego, tzn. takiego, które jest z jego punktu widzenia mniej pracochłonne i kosztowne.

sygnatura akt: I SA/Go 476/11

Brak okładki

Wydanie: 9014

Spis treści

Mieszkania i apartamenty w Trójmieście

Zamów abonament