Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polacy pokochali tanie sklepy

27 kwietnia 2012 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Dyskonty walczą o rynek głównie cenami i jakością produktów
źródło: Rzeczpospolita
Dyskonty walczą o rynek głównie cenami i jakością produktów

Już 72 proc. klientów przynajmniej raz w miesiącu kupuje w sieciach dyskontowych. Zdecydowanie najpopularniejsze są sklepy Biedronki, które wskazało 60 proc. ankietowanych. Dyskonty odbierają klientów małym sklepom i hipermarketom. Ich popularność rośnie nie tylko w Polsce,

Triumfalny pochód dyskontów przez polski rynek handlowy trwa od kilku lat. Odpowiadają już za niemal 20 proc. wartości zakupów. Jest to też segment najszybciej zwiększający swoje udziały rynkowe. Nic dziwnego, skoro klienci uwierzyli w niskie ceny oferowane przez tego typu sklepy i chętnie zostawiają w nich pieniądze.

Z badania przeprowadzonego w marcu przez firmę MarketSide wynika, że już 72 proc. Polaków w ciągu miesiąca przynajmniej raz odwiedziło sklep sieci dyskontowej. Hipermarkety wskazało 57 proc. ankietowanych, supermarkety zaś 34 proc. – Popularność sklepów dyskontowych jest najsilniejsza wśród ludzi młodych i kobiet. Te dwie grupy klientów prawdopodobnie najbardziej szukają oszczędności – mówi  „Rz" Maciej Bartmiński, prezes MarketSide. – Osoby z wyższym wykształceniem chętniej robią zakupy w hipermarketach niż dyskontach. Jednak w dużym stopniu wynika to z mniejszej obecności dyskontów w dużych miastach, w których jest wysoki odsetek osób najlepiej wykształconych – dodaje.

Z badań firmy wynika także, że hipermarkety mają najwyższy udział klientów wśród 30-, 45-latków. Ponad 2/3 wskazało taki sklep. Najniższy odsetek klientów – 44 proc. – mają wśród...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9219

Wydanie: 9219

Spis treści

Turystyka

Zamów abonament