Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czy gminy zarobią na opodatkowaniu reklam

27 kwietnia 2012 | Prawo | Michał Cyrankiewicz Monika Pogroszewska

Samorządy chcą opodatkować billboardy ustawiane nie tylko w miastach. Ma to być nowa danina niezależna od podatku od nieruchomości

– Opodatkowanie reklam to dopiero propozycja – mówi Andrzej Porawski, dyrektor biura Związku Miast Polskich.

Poza realizacją celów fiskalnych pomoże to uporządkować przestrzeń publiczną, która jest zaśmiecana rozmaitego rodzaju billboardami. – Próby ucywilizowania tych reklam przepisami miejscowych planów zagospodarowania są na razie nieskuteczne – wyjaśnia Porawski.

– Propozycja samorządów wydaje się interesująca, ale wszystko zależy od szczegółowych rozwiązań. Należy najpierw ustalić, jaka będzie podstawa opodatkowania (wartość reklamy czy jej powierzchnia), kto będzie płacił (właściciel powierzchni czy reklamodawca) oraz ile wyniesie stawka nowej daniny – ocenia Michał Roszkowski, menedżer w Accreo Taxand.

– Taki pomysł to wyraźny sygnał, że samorządy będą szukały dodatkowych źródeł dochodów – zauważa Piotr Kwaśny, menedżer w Alma Consulting Group. Jak wyjaśnia, podatek od nośników reklamowych jest stosowany w krajach zachodnich....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9219

Wydanie: 9219

Spis treści

Turystyka

Zamów abonament