Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak traktować wydatki na muzyków

16 maja 2012 | Prawo i praktyka | Marcin Szymankiewicz

Jeśli firma łoży na zakładowy chór czy orkiestrę, to zdaniem organów podatkowych ponosi koszty reprezentacji, których nie można uwzględnić przy obliczaniu podatku dochodowego

Inaczej sprawa wygląda, gdy przedsiębiorca sponsoruje zewnętrznych muzyków. Wtedy mamy do czynienia z nabyciem usług reklamowych, zaliczanych do kosztów uzyskania przychodów.

Związek z działalnością

Niektóre przedsiębiorstwa finansują koszty utrzymania i funkcjonowania orkiestry lub chóru zakładowego (np. wynagrodzenia muzyków/chórzystów, koszty wynajmu sali do prób, transportu na występy). Nie ma to związku z podstawowym profilem działalności (jakim jest np. produkcja, wydobycie). Zazwyczaj występ orkiestry lub chóru uświetnia imprezy wewnątrzzakładowe i kierowane na zewnątrz (jubileusze, święta branżowe, festyny itp.).

Przy publicznych występach przedsiębiorcy z reguły dbają o nadanie im rozgłosu w mediach (np. plakaty, informacje w lokalnej prasie lub poprzez radio), a w ich trakcie wystawiane są banery i tablice z logo danego przedsiębiorstwa (firmy). Można zatem twierdzić, że istnieje pośredni związek pomiędzy działalnością zakładowej orkiestry czy chóru a działalnością przedsiębiorstwa.

Niestety firmy finansujące zakładowe orkiestry lub chóry muszą się...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9233

Wydanie: 9233

Spis treści
Zamów abonament