Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie podcinajcie nam skrzydeł

16 maja 2012 | Ekonomia | Danuta Walewska
źródło: AFP

Lotnictwo byłoby w lepszej kondycji, gdyby nie nieżyciowe przepisy – mówi Tony Tyler, szef IATA

Rz: W tym roku w Europie upadło już osiem linii lotniczych. Czy jest pan zaniepokojony taką sytuacją?

Tony Tyler: To bardzo trudny rok dla lotnictwa.

Mamy z jednej strony bardzo drogie paliwo, z drugiej kryzys w Europie, czyli przychody rosną wolno, a wydatki szybko. W efekcie słabsi gracze znaleźli się poza rynkiem. W tym trzech naprawdę liczących się – Cimber, Spanair i Malev.

Jak w tej sytuacji ocenia pan polski LOT?

Od dwóch lat ta linia robi nieustanne postępy, a w ostatnich miesiącach widzę stale poprawiające się wyniki przewozowe. Nie zmienia to sytuacji, że przed tą linią też są wyzwania. LOT skazany jest na bardzo drogie paliwo w Warszawie, która jest jego główną bazą, restrukturyzacja nadal trwa, trzeba będzie przejąć nową flotę, a otwarcie połączenia do Pekinu z pewnością zakończy się sukcesem. Jednak nie natychmiast, na to zawsze trzeba poczekać. Ale w przyszłości wszystko...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9233

Wydanie: 9233

Spis treści
Zamów abonament