Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Więcej chętnych na MBA

16 maja 2012 | Kariera i Biznes | AB

Sześciu na dziesięciu polskich organizatorów menedżerskich studiów MBA twierdzi, że w minionym roku mieli więcej kandydatów niż w 2010 – wynika z najnowszego raportu specjalistycznego serwisu MBAPortal.

Zdaniem autorów raportu ten wzrost to pozytywny sygnał. Tym bardziej że nie maleje, a na niektórych uczelniach rośnie liczba kandydatów z zagranicy.

Co prawda bazą do porównań zeszłego roku były nie najlepsze lata światowego kryzysu, gdy –jak szacują autorzy raportu – z polskiego rynku zniknęła jedna piąta programów. Część uczelni odczuła też skutki wyczerpania się unijnych dotacji do studiów menedżerskich – w rezultacie skończyła się oferta MBA za kilka tysięcy złotych, a średnia liczba uczestników programu spadła o połowę, do 31 osób.

Kto jest statystycznym słuchaczem studiów menedżerskich? Według raportu uczestnicy studiów MBA to najczęściej Polacy w wieku 31 – 35 lat, którzy mają przeciętnie ok. sześciu – ośmiu lat doświadczenia zawodowego. Najczęściej pracują w sektorze technologicznym, bankowym, finansowym i handlowym. Chętnie wybierają studia Executive MBA, które mają zresztą największy (45 proc.) udział w ofercie polskich programów.

Wydanie: 9233

Wydanie: 9233

Spis treści
Zamów abonament