Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Koniec świata według filmowców

26 maja 2012 | Kultura | Barbara Hollender
Emily Hampshire, David Cronenberg i Sarah Gadon
źródło: PAP/EPA
Emily Hampshire, David Cronenberg i Sarah Gadon

Cannes 2012. David Cronenberg podróżuje do kresu kapitalizmu, a Sergiej Łoźnica dotyka istoty człowieczeństwa

Na te dwa filmy pokazane przed finałem festiwalu warto zwrócić szczególną uwagę.

„Jednostką obiegową stał się szczur. Zbigniew Herbert". Taki napis poprzedza pierwszą scenę filmu „Cosmopolis" Davida Cronenberga. Potem jeszcze szczury pojawią się na ekranie kilkakrotnie. Choć, prawdę powiedziawszy, kilka słów wyrwanych z „Raportu z oblężonego miasta" nie pasuje jako motto do „Cosmopolis". Bo obraz Cronenberga jest mało wysublimowanym zapisem końca świata kapitalizmu.

Ekranizacja powieści Dona DeLillo to kolejna, po „Holy Motors", apokaliptyczna wizja na tym festiwalu. Nowy Jork w czasie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9242

Wydanie: 9242

Spis treści
Zamów abonament