Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Luksus to społeczny obowiązek

25 lutego 2013 | Druga strona | Michał Płociński
autor zdjęcia: Szymon Łaszewski
źródło: Fotorzepa

Leszek Mellibruda, psycholog

Luksusowa marka Louis Vuitton otwiera pierwszy butik w Polsce. Co to w ogóle jest luksus?

Leszek Mellibruda: Definicja luksusu odwołuje się do dążenia człowieka do zbytku i przepychu. Luksus to różne produkty i usługi, które są dostępne jedynie dla bardzo wąskich grup ludzi o przychodach znacząco wyższych niż przeciętne.

Co nam daje taki luksus?

Nie ma jednego motywu, dla którego ludzie dążą do luksusu. Wydaje się...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9471

Wydanie: 9471

Spis treści
Zamów abonament