Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dystrybutor sam decyduje o sposobach sprzedaży

20 czerwca 2013 | Dobra Firma | Michał Kołtuniak

Producent lub dostawca towaru nie może zakazać dystrybutorom sprzedaży produktów przy użyciu sieci Internet. Taka jest ogólna zasada. Chociaż są od niej pewne wyjątki

- Czy producent może zakazać dystrybutorom sprzedaży swoich produktów w Internecie. Czy może narzucać ceny takiej sprzedaży – pyta czytelnik

Producent lub dostawca, co do zasady, nie może ograniczać dystrybutorom swoich produktów prawa do ich sprzedaży przez Internet. Kłóci się to bowiem z zasadą wolnego rynku, na którym każdy ma prawo działać w sposób uznany przez siebie za najlepszy, o ile nie narusza to wyraźnie ustanowionych przepisów.

Wprowadzenie ograniczeń dystrybucji internetowej w porozumieniu między dostawcą a dystrybutorem może stanowić rodzaj personalnych i/lub terytorialnych ograniczeń sprzedaży, które...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9566

Wydanie: 9566

Spis treści
Zamów abonament