Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Adwokatura zliberalizuje zasady reklamowania się

30 lipca 2013 | Prawo | Katarzyna Borowska

Na listopadowym zjeździe palestry może dojść 
do poluzowania reguł marketingu. Kodeks etyki zmieniają też radcy.

Marketing, reklama, specjalizacje i zwalczenie nieuczciwej konkurencji – to cztery tematy, które będą poruszone w listopadzie tego roku na Krajowym Zjeździe Adwokatury (tym samym, który wybierze nowe władze). Opracowanie takich zagadnień rekomendował zespołowi przygotowującemu zjazd prezes Naczelnej Rady Adwokackiej Andrzej Zwara.

– Sądzę, że zjazd powinien otworzyć furtkę do zmian w kwestii prawniczego marketingu – uważa prezes Zwara. – Dziś mamy dwie skrajności. Z jednej strony, firmy prawnicze reklamują się w Internecie jako zatrudniające specjalistów z niemal wszystkich dziedzin prawa – od atomowego po rodzinne, co bardzo często wprowadza klientów w błąd. Z drugiej strony, adwokat przestrzegający ściśle zasad etyki nie może się reklamować w żaden sposób. Zjazd powinien wypracować rozwiązanie pośrednie – wskazuje.

Bez podświadomości

Jaka reklama mogłaby być dopuszczalna?

– Przede wszystkim niewprowadzająca w błąd, nieoddziałująca na emocje i podświadomość klienta, oparta...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9600

Wydanie: 9600

Spis treści
Zamów abonament