Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bank nie zapłaci za nękanie klienta wezwaniami

30 lipca 2013 | Prawo | Robert Horbaczewski

Konsument, od którego bank domagał się niesłusznie zapłaty prowizji i opłat za korzystanie z karty 
płatniczej, nie otrzyma zadośćuczynienia.

Zachowanie banku nie nosiło cech czynu niedozwolonego, ale stanowiło przejaw nienależytego wykonania umowy, a za to nie należy się zadośćuczynienie pieniężne.

Jan K. w kwietniu 2008 r. założył w mBanku rachunek oszczędnościowo-kredytowy. Na podstawie umowy miał dostać kartę kredytową. Nie dostał. Tymczasem w styczniu 2010 r. bank wezwał go do zapłaty prowizji i opłat naliczonych na rachunku karty płatniczej. Mężczyzna odpowiedział, że skoro nie dostał karty, to umowa nie została zrealizowana, w związku z czym ją rozwiązuje....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9600

Wydanie: 9600

Spis treści
Zamów abonament