Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Najczęściej skarżymy się na telekomy

24 sierpnia 2013 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Liczba skarg konsumentów w całym kraju rośnie
źródło: Rzeczpospolita
Liczba skarg konsumentów w całym kraju rośnie

Coraz śmielej kupujemy także w Internecie. Dlatego rośnie też liczba skarg dotyczących sprzedaży w sieci.

Z podsumowania działalności miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów wynika, że na niemal 444,4 tys. interwencji w 2012 r. ponad 194 tys. dotyczyło usług. Jak podaje w opracowaniu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, podobnie jak w latach wcześniejszych najwięcej skarg z tej grupy odnosiło się do branży telekomunikacyjnej.

Było ich 51,5 tys. i dotyczyły głównie nieprawidłowości związanych ze zmianą warunków umowy, jakości świadczonych usług czy nierzetelnego informowania abonentów o obowiązujących w dniu podpisywania umowy ofertach promocyjnych. Do rzeczników konsumentów zgłaszały się również osoby starsze, które przy zawieraniu umów nie były świadome, iż wyrażają zgodę na zmianę operatora. Przedkładane im umowy były nieczytelne i w większości pozbawione daty zawarcia.

Skarg przybywa

Drugą co do liczebności kategorię spraw dotyczących usług stanowiły skargi dotyczące usług finansowych. Było ich ponad 24,1 tys....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9621

Zamów abonament