Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wolno rozwiązać umowę zawartą ze sprzedawcą przez telefon

15 listopada 2013 | Prawo | Jagoda Kuraś

Na wycofanie się ze zobowiązania złożonego telemarketerowi kupujący książki czy garnki ma dziesięć dni.

Pan Roman zawarł przez telefon umowę kupna garnków stalowych. Przesyłka ma nadejść pocztą. Czy nieodebranie paczki będzie równoznaczne z rezygnacją z umowy bez ponoszenia żadnych konsekwencji? – pyta w liście do „Rz".

Rezygnacja na piśmie

Umowę zawartą przez telefon, bez jednoczesnej obecności stron, określa się jako zawartą na odległość. Ze względu na szczególny charakter sprzedaży klient może od niej odstąpić bez podawania jakiejkolwiek przyczyny. Z tym że nawet odrzuconą przesyłkę uważa się za doręczoną. Uznaje się bowiem, że przedmiot umowy został dostarczony adresatowi, nawet gdy ten odmówił jego przyjęcia. Wobec tego nieodebranie paczki nie jest uważane za...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9690

Wydanie: 9690

Spis treści
Zamów abonament