Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sklepy internetowe muszą sprostać nowym wyzwaniom

19 grudnia 2013 | Moje Pieniądze
Sklepy wprowadzające wersję mobilną, mają dwucyfrowy wzrost sprzedaży w tym segmencie
źródło: 123RF
Sklepy wprowadzające wersję mobilną, mają dwucyfrowy wzrost sprzedaży w tym segmencie
Na razie to nowinka
źródło: Rzeczpospolita
Na razie to nowinka

E-handel | Klienci coraz chętniej kupują, posługując się smartfonami i tabletami. Cenią niezawodny dostęp do sklepu, różnorodność opcji zapłaty i dostawy towaru. Kto nie sprosta wymaganiom, wypada z gry.

barbara Mejssner

Handel internetowy w Polsce dynamicznie się rozwija. W 2014 roku jego udział  w całym handlu detalicznym przekroczy 5 proc. Polacy dużo wydają w sieci. W kończącym się roku będzie to aż 26 mld zł. To o 5 mld zł więcej niż wyniosły wydatki w 2012 roku. Aż 46 proc. Polaków, jak wynika z badania „Zakupy świąteczne 2013" firmy doradczej Deloitte, kupi upominki właśnie poprzez Internet.

Według innego raportu  Deloitte, „Digital Trends 2013", handel elektroniczny będzie jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki. Oznacza to także coraz większą konkurencję na tym rynku. Aby nie wypaść z gry, właściciele sklepów internetowych muszą sprostać  wielu wyzwaniom. Powinni dostosować się zarówno do zmieniających się potrzeb klientów, jak i do nowych technologii. Muszą zadbać o mobilność, elastyczność dostaw i form płatności, dostępność, bezpieczeństwo.

Z telefonem w ręku

Coraz bardziej powszechnym zjawiskiem staje się showrooming. Również trzeba je wziąć pod uwagę, żeby nie stracić klientów. Niektórzy eksperci twierdzą, że showrooming to obecnie największe wyzwanie dla branży e-commerce.

Na czym polega to zjawisko? Jest to kupowanie z telefonem komórkowym w ręku. Moda ta w Polsce dopiero się zaczyna, ale na świecie istnieje już od dawna. Klienci chodzą do sklepów, oglądają...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9719

Wydanie: 9719

Spis treści
Zamów abonament