Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Espresso nie tylko z kawiarni

19 grudnia 2013 | Ekonomia i Rozwój
Polski rynek kawy
źródło: Rzeczpospolita
Polski rynek kawy

Żywność | Moda na picie małej czarnej poza domem zmienia rynek kawy w Polsce.

Beata Drewnowska

Ponad 3,38 mld zł  wydaliśmy na kawę w sklepach od października 2012 r. do września 2013 r. – podaje firma badawcza Nielsen. Rok wcześniej kwota ta była o niemal 1 proc. wyższa. – Słabnące tempo rozwoju sprzedaży kawy w kanałach detalicznych ma związek z rosnącą konsumpcją kawy w segmencie HoReCa (hotele, restauracje, catering – red.) – mówi „Rz" Anna Wysocka z firmy Mondelez Polska, lidera polskiego rynku kawy, właściciela m.in. marki Jacobs.

– Eksperci przewidują, że kolejne lata przyniosą dalszy rozwój rynku gastronomicznego, zwłaszcza kawiarni sieciowych – dodaje.

Ziarna w modzie

Grzegorz Łaptaś, ekspert z Roland Berger Strategy Consultants, zwraca uwagę, że zakupy kawy w kawiarniach stają się w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9719

Wydanie: 9719

Spis treści
Zamów abonament