Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Cyberprzestępcy polują na graczy

19 grudnia 2013 | Ekonomia i Rozwój
Polscy fani gier wideo muszą się mieć na baczności
źródło: Rzeczpospolita
Polscy fani gier wideo muszą się mieć na baczności

Nowe technologie | Tylko w tym roku powstało 4,6 mln programów, które mają kraść dane od fanów gier wideo.

dariusz wolak

Rosnąca sprzedaż gier komputerowych w postaci cyfrowej (przez Internet) oraz fakt, że współczesne gry wymagają, żeby komputery czy konsole, na których są zainstalowane, były podpięte do sieci, przyciągają do tego segmentu rynku IT hakerów.

Gracze narażeni są na różne rodzaje ataków cyfrowych na swoje komputery i systemy. Serwisy takie jak Steam (największa na świecie cyberplatforma do sprzedaży gier wideo) aż roją się od cyberoszustów sprzedających dostęp do kont w grach. Z atakami muszą się również liczyć same firmy z branży gier.

Szczególną aktywność, według firmy Kaspersky Lab (jeden z czołowych światowych producentów oprogramowania antywirusowego), w tym roku wykazywała grupa Winnti, która specjalizuje się w kradzieży cyfrowych certyfikatów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9719

Wydanie: 9719

Spis treści
Zamów abonament