Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ile decybeli w telesprzedaży

08 stycznia 2014 | Prawo i praktyka | Piotr Ładoń

Poziom głośności reklam 
nie może przekroczyć poziomu tej, która jest 
w audycji przed ich emisją.

Kwestie związane z poziomem głośności reklam i telesprzedaży emitowanych w trakcie audycji lub bezpośrednio po niej są uregulowane w rozporządzeniu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z 30 czerwca 2011 r. w sprawie sposobu prowadzenia w programach radiowych i telewizyjnych działalności reklamowej i telesprzedaży. Jak wynika z treści tego aktu prawnego poziom głośności reklam i telesprzedaży nie może przekroczyć poziomu głośności samej audycji. W załączniku do tego rozporządzenia podano również procedurę pomiarową.

Były problemy

Treść rozporządzenia została zmieniona w styczniu 2013 r. z dwóch powodów. Po pierwsze należało dostosować polskie przepisy do odpowiednich zaleceń Europejskiej Unii Nadawców i Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego, a poza tym dotychczasowe uregulowania okazały się nieskuteczne. Dotychczasowa regulacja nakazywała nadawcy porównanie poziomu głośności części audycji poprzedzającej blok reklamowy z poziomem głośności samego bloku...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9732

Wydanie: 9732

Spis treści
Zamów abonament