Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Matematyczne złe tradycje

12 lutego 2014 | Kraj | Artur Grabek
Nauczyciele zbyt często przekazują wiadomości matematyczne przy biernej postawie uczniów
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
Nauczyciele zbyt często przekazują wiadomości matematyczne przy biernej postawie uczniów

System kształcenia nauczycieli matematyki wymaga gruntownych zmian.

Instytut Badań Edukacyjnych sprawdził, jak wygląda nauczanie matematyki w gimnazjach. Analitycy przyglądali się lekcjom, przeprowadzili test, a także wywiady z nauczycielami, rodzicami i uczniami.

Wnioski? Matematykom nie brakuje wiedzy, reszta monitorowanych działań nie wypada już tak dobrze. Problemy pojawiają się na etapie realizacji takich wytycznych podstawy programowej, jak rozumowanie czy argumentacja matematyczna oraz umiejętności dobierania własnej strategii rozwiązania problemu. W badaniu wyszło na jaw, że nauczyciele niezbyt dobrze znają wymagania ogólne nowej podstawy programowej lub nie przykładają do niej wystarczającej wagi. Ci z dłuższym stażem pedagogicznym działają intuicyjnie i są przekonani, że wprowadzona w 2009 r. nowa podstawa...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9762

Wydanie: 9762

Spis treści
Zamów abonament