Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wódka oddaje pole whisky

30 lipca 2014 | Ciekawa ekonomia
źródło: materiały prasowe

Krzysztof Michalski | Wyższa akcyza uderzyła już w rynek alkoholi – mówi szef Diageo Polska.

Rz: Czy zrealizował się już czarny scenariusz, którego po podwyżce akcyzy na mocne alkohole o 15 proc., spodziewała się branża spirytusowa?

Krzysztof Michalski: Jeszcze do niedawna, szczególnie w segmencie tradycyjnym, czyli małych sklepach z alkoholem, na który przypada nadal dwie trzecie sprzedaży wódki z Polsce, pojawiały się alkohole ze starymi znakami akcyzy. A to oznacza, że nie udało się wyprzedać dużych zapasów zrobionych pod koniec ubiegłego roku, tuż przed wejściem w życie wyższej akcyzy od 1 stycznia 2014 roku. Nie wszyscy dystrybutorzy podnieśli także od razu ceny, a to powoduje, że na rynku panuje duża niepewność.

O ile może w takim razie spaść sprzedaż wódki w 2014 r.?

Według dostępnych danych firmy Nielsen w pierwszym półroczu 2014 r. sprzedaż detaliczna wódki zmalała w ujęciu ilościowym o 3,8 proc. Wartościowo wzrosła jednak o 2,6 proc., co jest związane z  podwyżką akcyzy i większą sprzedażą mniejszych opakowań. Zgodnie z prognozami branży oraz niezależnych ekspertów, w całym 2014 roku Polacy mogą kupić o 5–10 proc. wódki mniej niż przed rokiem. To oznacza, że będzie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9902

Wydanie: 9902

Spis treści
Zamów abonament