Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sklepowy koszyk do lamusa

02 sierpnia 2014 | Kraj | Piotr Mazurkiewicz
Z nowymi technologiami flirtują także marki luksusowe, takie jak Alexander McQueen
źródło: AFP
Z nowymi technologiami flirtują także marki luksusowe, takie jak Alexander McQueen
Amerykańska sieć Target już stosuje zaawansowane algorytmy pozwalające jej przewidzieć zakupy klientów
źródło: Getty Images/AFP
Amerykańska sieć Target już stosuje zaawansowane algorytmy pozwalające jej przewidzieć zakupy klientów

Handel | Już niedługo w sklepach będzie można spotkać coraz więcej rozwiązań kojarzących się dotąd z kinem science fiction.

Jeszcze niedawno wydawało się, że szczytem wyrafinowania i postępu technologicznego w sklepach są kasy samoobsługowe czy wagi rozpoznające rodzaj owoców czy warzyw. Jednak już testowane są o wiele bardziej zaawansowane rozwiązania. A na ich realne poznanie największe szanse mają klienci w amerykańskich sklepach.

Rewolucję miały przynieść etykiety, które dzięki wykorzystaniu technologii RFID znacznie ułatwiłyby zakupy. Specjalny skaner może bowiem zliczać wartość zakupów bez konieczności wyciągania ich z koszyka.

Jednak technologia się dotychczas nie upowszechniła, ponieważ producenci choćby żywności nie byli zbytnio zainteresowani umieszczaniem takich etykiet na swoich produktach. Powód? Ich zdaniem to zbyt wysokie koszty.

Hologram na zakupach

Rozwiązania testowane dziś przez firmy handlowe faktycznie wyglądają, jakby pochodziły wprost z fantastyki naukowej. Firmy chcą tworzyć hologramy sylwetki klienta, który będzie mógł sprawdzać, jak pasują konkretne sztuki odzieży bez konieczności ich przymierzania.

Choć to brzmi zaskakująco, także w Polsce, choćby w centrach handlowych Apsys, swego czasu testowo funkcjonowały takie wirtualne przymierzalnie. Nie wiadomo, czy firma będzie chciała powrócić do takiego rozwiązania.

Sklepy w przyszłości będą przyciągały...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9905

Wydanie: 9905

Zamów abonament