Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Niska cena to za mało, by zwrócić uwagę klientów

10 października 2018 | Raporty RZ | Piotr Mazurkiewicz
Oczekiwania konsumentów nadal się zmieniają
źródło: Rzeczpospolita
Oczekiwania konsumentów nadal się zmieniają

Zmiany zwyczajów konsumentów | E-sklepy muszą postawić na kompleksową obsługę

 

Z badania firmy Blue Media „Jak kupujemy w internecie", zrealizowanego przez firmę badawczą Satisface, wynika, że znaczenie ceny systematycznie spada. W tegorocznej edycji wynika, że jako czynnik wyboru e-sklepu wskazuje ją wciąż 61 proc. badanych, ale to aż 8 pkt proc. mniej niż rok temu i to kolejny spadek tego wskaźnika. Z drugiej strony o 5 pkt proc. do 48 proc. wzrosła liczba badanych, dla których liczy się także wygoda zawarcia transakcji i dokonania płatności, zyskują zwolenników też takie parametry jak liczba oferowanych metod płatności.

Rewolucja w zwyczajach

To kolejne badanie pokazujące ten trend świadczący o dojrzewaniu polskich konsumentów, robiących zakupy internetowe. – Jeszcze trzy lata temu cena była głównym kryterium wyboru towarów podczas zakupów internetowych, inne miały o wiele mniejsze znaczenie. Dzisiaj oczywiście nadal jest ważna, ale nie tak bardzo. Co ciekawe, widzimy ten trend nie tylko na rynku B2C, ale również B2B. Liczy się teraz głównie czas dostawy, jak i sposób jej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Wykup dostęp do pełnego Archiwum na 120 minut.

wyślij SMS o treści RP.ARCHIWUM na 7936
(koszt: 9 zł + VAT)

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 11176

Wydanie: 11176

Spis treści

Wyślij SMS o treści

RP.ARCHIWUM na 7936

i wykup dostęp do pełnego Archiwum
na 120 minut (koszt: 9zł + VAT)

lub

Zamów abonament