Niska cena to za mało, by zwrócić uwagę klientów
Zmiany zwyczajów konsumentów | E-sklepy muszą postawić na kompleksową obsługę
Z badania firmy Blue Media „Jak kupujemy w internecie", zrealizowanego przez firmę badawczą Satisface, wynika, że znaczenie ceny systematycznie spada. W tegorocznej edycji wynika, że jako czynnik wyboru e-sklepu wskazuje ją wciąż 61 proc. badanych, ale to aż 8 pkt proc. mniej niż rok temu i to kolejny spadek tego wskaźnika. Z drugiej strony o 5 pkt proc. do 48 proc. wzrosła liczba badanych, dla których liczy się także wygoda zawarcia transakcji i dokonania płatności, zyskują zwolenników też takie parametry jak liczba oferowanych metod płatności.
Rewolucja w zwyczajach
To kolejne badanie pokazujące ten trend świadczący o dojrzewaniu polskich konsumentów, robiących zakupy internetowe. – Jeszcze trzy lata temu cena była głównym kryterium wyboru towarów podczas zakupów internetowych, inne miały o wiele mniejsze znaczenie. Dzisiaj oczywiście nadal jest ważna, ale nie tak bardzo. Co ciekawe, widzimy ten trend nie tylko na rynku B2C, ale również B2B. Liczy się teraz głównie czas dostawy, jak i sposób jej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta