Komórka coraz częściej zastępuje komputer
M-commerce | Konieczne są inwestycje w nowy kanał sprzedaży
Dla coraz większej rzeszy użytkowników telefon komórkowy nie jest już tylko urządzeniem służącym do wykonywania połączeń głosowych czy pisania krótkich wiadomości tekstowych. Dynamicznie rośnie bowiem rynek m-commerce, czyli transakcji generowanych z użyciem urządzeń mobilnych – smartfonów oraz tabletów. Z najnowszego badania firmy PMR wynika, że w 2018 r. wartość tego typu transakcji sięgnie już 25 proc. internetowych zakupów Polaków. To skok w stosunku do 2017 r. z 18-proc. udziałem m-commerce.
Zakupy przez telefon
Realnie rola urządzeń mobilnych jest jeszcze większa, ponieważ wielu konsumentów, nawet jeśli ostatecznie finalizuje zakup na komputerze, to wcześniejsze etapy przeprowadza z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. To na nich coraz częściej odbywa się wyszukiwanie ofert i ich porównywanie. Duże portale jak Allegro już ok. 50 proc. ruchu generują właśnie z takich urządzeń.
Z ostatniego raportu Gemius dla Izby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta