Handel internetowy to wciąż trudny i bardzo konkurencyjny biznes
E-sklepy szybko znikają | Czas życia firmy internetowej jest wciąż dość krótki
Tylko pozornie rynek sprzedaży internetowej jest tak łatwy do podboju. Bariery wejścia są dzisiaj niskie, to uruchomienie strony, a nawet ten koszt można pominąć, wchodząc na już istniejące platformy, w ramach których można prowadzić działalność. Na początek właściciel zazwyczaj sam zajmuje się wszystkim, nie musi zatem nikogo zatrudniać ani tym bardziej wynajmować lokalu na działalność. Wystarczy do tego własny dom czy mieszkanie, ale mimo to rotacja na rynku jest duża.
Jak wynika z danych wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska, udostępnionych tylko „Rzeczpospolitej", rodzimy rynek e-commerce tylko w pierwszych sześciu miesiącach br. wzrósł o blisko 1 tys. podmiotów.
– Od stycznia do końca czerwca w Polsce zarejestrowano ponad 4 tys. sklepów internetowych, a wyrejestrowano ich 3,1 tys. Po raz pierwszy zarejestrowana liczba sklepów internetowych wzrosła powyżej 30 tys. – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Bisnode Polska.
Idą nowe sklepy
Firma zastrzega, że część ze e-sklepów to firmy uśpione, zawieszone, niedziałające, ale też niewykreślone z oficjalnych rejestrów. – Każdego roku polski rynek e-commerce pod względem dynamiki przyrostu nowo zarejestrowanych firm zwiększa się o ok. 7 proc. – mówi Tomasz Starzyk. Dodatkowo z kondycją finansową firm na tym rynku nie jest tak różowo. Z badania Bisnode...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta