Porozmawiasz ze swoim smartfonem po polsku
Biznes dostaje całkowicie nowe narzędzie do komunikacji ze światem – po erze telefonów i stron WWW teraz firmy mają możliwość obsługi klientów za pośrednictwem asystentów głosowych.
W środę rusza w Polsce asystent Google'a, pierwsze inteligentne rozwiązanie, które zrozumie wypowiadane komendy i na nie odpowie – a wszystko w naszym rodzimym języku. Za pośrednictwem sztucznej inteligencji, która udostępniona zostanie w ciągu kilku tygodni na wszystkich smartfonach z systemem operacyjnym Android (w wersji Lollipop lub wyższej), będzie można korzystać z usług i ofert różnych firm, partnerów Google'a. Jak ustaliła „Rzeczpospolita", jako pierwsi umożliwią to sieć Play i serwis eSky.
Bez konieczności obserwowania ekranu czy używania rąk, a tylko wydając komendy głosowe, użytkownicy smartfonów w Polsce będą mogli wyszukać dogodne połączenie lotnicze czy zapytać o swoją fakturę. Co więcej, mogą poprosić asystenta o puszczenie ulubionej piosenki z aplikacji Spotify czy wysłać wiadomość Whatsappem. Innych funkcjonalności po polsku ma szybko przybywać. Google rozmawia już z kolejnymi partnerami w naszym kraju. Prawdopodobnie wkrótce za pomocą asystenta głosowego zamówimy Ubera. – Intensywnie pracujemy w Polsce z kolejnymi partnerami – mówi Michał Długosz, product marketing manager polskiej wersji asystenta Google'a.
Początek drogi
Asystenci głosowi to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta