Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Autokary dla policjantów, a nie firm turystycznych

30 stycznia 2008 | Ekonomia | Adam Maciejewski
Najwięksi dostawcy . W 2007 r. wzrosła sprzedaż autobusów miejskich. O 18 proc. spadł zaś popyt na autokary międzymiastowe.
źródło: Rzeczpospolita
Najwięksi dostawcy . W 2007 r. wzrosła sprzedaż autobusów miejskich. O 18 proc. spadł zaś popyt na autokary międzymiastowe.

Tylko 1290 nowych autobusów znalazło w Polsce nabywców w 2007 roku. To o 0,7 proc. mniej niż przed rokiem, ale ta stabilizacja nie cieszy. Gdyby nie zamówienia z Warszawy, sprzedaż modeli miejskich spadłaby o połowę.

Aleksander Kierecki, szef wrocławskiej firmy JMK zbierającej dane o rynku, ocenia, że teoretycznie roczna sprzedaż wszystkich rodzajów autobusów powinna być siedmiokrotnie wyższa. – W Europie co roku zmienia się 8 – 10 proc. taboru. W Polsce mamy 85 tys. autobusów, przewoźnicy powinni więc kupować 8,5 tys. pojazdów rocznie – wyjaśnia.

Łącznie w 2007 r. sprzedano 678 autobusów miejskich, o 75 sztuk (12,4 proc.) więcej niż rok wcześniej. Znaczna część – około 300 – trafiła na warszawskie ulice. Autokary wycieczkowe chętniej kupowały: służba więzienna, policja i Straż Graniczną (razem ok. 100) niż firmy turystyczne. Statystykę poprawiły 33 gimbusy kupione przez MEN. Rok wcześniej szkoły dostały ich tylko 11.

Według szefa JMK popyt na nowe autobusy spada, bo przewoźnicy wolą używane pojazdy z Zachodu. Do 30 września 2007 r. zarejestrowano w Polsce 3,1 tys. takich pojazdów.

Brak okładki

Wydanie: 7926

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament