Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dyskretny urok małych sklepików

16 marca 1996 | Plus Minus | SB

Z boku

Dyskretny urok małych sklepików

Stefan Bratkowski

Ludzi Wielkich Polskich Przemian podsumowują teraz nawet fotografowie, których przy tym nie było; stąd nie starcza uwagi na to, co obok, na wyciągnięcie ręki. I jakoś, na przykład, nie przejmuje nikogo los ponad półtora miliona Polaków, z którymi widujemy się co dzień, tuż za ladą -- w sklepach i sklepikach naszych codziennych zakupów. Tymczasem ich małym, mrówczym interesom zagrozić mogą niebawem słonie handlowego rynku -- supermarkety (czyli, po polsku, wielkie domy towarowe) .

Nie ma ich w Polsce wiele. Stąd apetyty zachodnich sieci na polski rynek.

Ale też i nie ma żadnej polityki w ich sprawie. Ma być po prostu, jak w powieści Zoli sprzed ponad stu lat "Wszystko dla pań": słonie wejdą i zadepczą mały handel detaliczny. Nie wytrzyma on konkurencji cenowej z nimi, jako że będą one, dzięki swym hurtowym zakupom, oferowały wszystko taniej.

Na razie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 701

Spis treści
Zamów abonament