Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czytelnicy pytają, GPP odpowiada: Kawę i herbatę firmie uda się rozliczyć

09 kwietnia 2009 | Gazeta prawa i podatków | Joanna Bonecka

Kupujemy dla pracowników artykuły spożywcze (kawa, herbata, cukier), które wykorzystują w czasie pracy. Czy ponoszone w związku z tym wydatki zwiększą koszty podatkowe?

Tak Kosztem podatkowym mogą być wydatki poniesione na przekazywane pracownikom w czasie pracy napoje czy inne artykuły spożywcze. Co prawda z przepisów wynika, że nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne i zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Nie mają one jednak zastosowania w tym wypadku. Reprezentacja ukierunkowana jest bowiem na zewnątrz firmy, a tu artykuły spożywcze służą pracownikom w czasie ich pracy.

Podstawa prawna:

ustawa z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. DzU z 2000 r. nr 14, poz. 176 ze zm.).

Brak okładki

Wydanie: 8289

Spis treści
Zamów abonament