Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czytelnicy pytają, GPP odpowiada: Po jakim kursie przeliczać kwoty przy imporcie usługi reklamowej

09 kwietnia 2009 | Gazeta prawa i podatków | Tomasz Krywan

Po jakim kursie przeliczać kwoty przy imporcie usługi reklamowej 13 marca 2009 r. otrzymaliśmy od brytyjskiej firmy fakturę w funtach dokumentującą wykonanie 10 marca 2009 r. usługi reklamowej. Jaki kurs przeliczeniowy powinniśmy zastosować przy rozliczeniu importu tej usługi?

Usługi reklamowe należą do grupy tzw. usług niematerialnych (art. 27 ust. 4 pkt 2 ustawy o VAT). W konsekwencji miejsce świadczenia nabytej przez czytelników usługi znajduje się na terytorium Polski (art. 27 ust. 3 pkt 2 ustawy o VAT) i jej zakup od brytyjskiej firmy stanowi dla nich import usług (art. 2 pkt 9 w zw. z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT).

W celu przeliczenia na złote kwoty wyrażonej w funtach czytelnicy powinni zastosować kurs średni funta ogłoszony przez Narodowy Bank Polski na ostatni...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8289

Spis treści
Zamów abonament