Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sklepy walczą o rynek markami własnymi

09 kwietnia 2009 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Polacy nie należeli do ich zwolenników. Z powodu kryzysu szukają niskich cen, sieci rozbudowują więc ofertę marek własnych.
źródło: Rzeczpospolita
Polacy nie należeli do ich zwolenników. Z powodu kryzysu szukają niskich cen, sieci rozbudowują więc ofertę marek własnych.

Sieci w kryzysie inwestują w tanie produkty. Sprzedaż marek własnych sięga 9 proc. wartości całego rynku. W tym roku jednak ich udziały mogą bardzo szybko wzrosnąć

Jak wynika z danych firmy doradczej Nielsen, w ub.r. wartość sprzedaży marek własnych odpowiadała 9,1 proc. wartości sprzedaży wszystkich produktów spożywczych i 8,6 proc. wartości sprzedaży produktów chemicznych. To stosunkowo niewiele. W Niemczech czy Wielkiej Brytanii ich udziały przekraczają 40 proc., a w Szwajcarii nawet 50 proc.

Jednak w tym roku sytuacja znacząco się zmieni. Z badań firmy 4P Research Mix wynika, że już 18 proc. Polaków kupuje produkty marki własnej w hipermarketach i ponad połowa dopuszcza takie zakupy w przyszłości. Zwiększy się nie tylko popyt, ale także podaż. – W zasadzie wszyscy detaliści mówią obecnie o wprowadzaniu nowych marek własnych. To najlepszy sposób na przyciągnięcie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8289

Spis treści
Zamów abonament