Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Małe sklepy nadal znikają z polskiego rynku

19 lutego 2010 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Małych sklepów systematycznie ubywa. Jednak pod względem liczby placówek handlowych Polska jest europejskim liderem.∑
źródło: Rzeczpospolita
Małych sklepów systematycznie ubywa. Jednak pod względem liczby placówek handlowych Polska jest europejskim liderem.∑

Ich liczba w ubiegłym roku spadła o 5,5 tys., zyskują duże sieci

Jak wynika z najnowszych prognoz firmy Euromonitor International, na koniec 2009 r. w Polsce działało ponad 160 tys. sklepów ogólnospożywczych. Mimo kryzysu wartość rynku wzrosła o 4,4 proc., do 153 mld zł.

– Branża handlowa wydatnie przyczyniła się do złagodzenia i zminimalizowania skutków światowego kryzysu gospodarczego, podtrzymała produkcję, a więc zatrudnienie i popyt krajowy. Handel daje pracę ok. 2 mln osób i generuje 20 proc. PKB – mówi Renata Juszkiewicz, dyrektor przedstawicielstwa grupy Metro w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8553

Spis treści
Zamów abonament