Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Łatwiej sprzedawać fabryki z klientami

19 maja 2010 | Prawo | Marek Domagalski

Przedsiębiorstwo to także kontrakty i klienci. Polskie prawo nie uwzględnia teraz tych składników. Eksperci proponują zmiany w kodeksie cywilnym

Dla wielu przedsiębiorstw umowy i klientela to podstawowy kapitał. Włączenie do prawnej definicji przedsiębiorstwa zobowiązań ułatwiłoby sprzedaż przedsiębiorstw czy choćby ich części. Teraz też jest to możliwe, ale znacznie utrudnione. Na sprzedaż zobowiązania (długu) trzeba bowiem uzyskać zgodę wierzyciela. A takich umów mogą być setki czy nawet tysiące. Tyle więc należałoby uzyskać zgód. Zmiana ma umożliwić sprzedaż przedsiębiorstwa bez tego.

Firma z umowami

Zmiana polegać ma na tym, że prócz składników majątkowych, jak nieruchomości, urządzenia, pieniądze (szerzej w ramce), przedsiębiorstwo obejmować ma zobowiązania (wierzytelności i długi) związane z prowadzeniem działalności.

Taką propozycję sformułowała...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8626

Spis treści
Zamów abonament