Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kolejne tysiące małych sklepów znikną z rynku

08 lipca 2010 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Klienci lubią w nich robić zakupy, ale sieci wygrywają cenami. Dlatego ich liczba będzie spadała.
źródło: Rzeczpospolita
Klienci lubią w nich robić zakupy, ale sieci wygrywają cenami. Dlatego ich liczba będzie spadała.

W tym roku zostanie zamkniętych co najmniej 4 tys. tradycyjnych sklepów spożywczych. Zabija je przede wszystkim ekspansja dyskontów. Sieć hurtowni Makro Cash&Carry widzi problem i chce pomagać małym placówkom

2010 to kolejny trudny rok dla małych sklepów w Polsce. Firma Euromonitor International prognozuje, że w tym roku zniknie ich z rynku co najmniej 4 tys., a zdaniem przedstawicieli branży jest to i tak bardzo optymistyczny szacunek. W tradycyjny handel uderza mocno spadek koniunktury.

W pierwszym kwartale wydatki na żywność, napoje i artykuły chemiczne w Polsce wzrosły jedynie 4,3 proc., co jest najgorszym wynikiem od lat. W kolejnych kwartałach niekoniecznie będzie lepiej. Według Euromonitor International w tym roku wartość handlu ogólnospożywczego wzrośnie jedynie ok. 1 proc. i wyniesie 154,5 mld zł.

Jeszcze większym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8668

Spis treści
Zamów abonament